dinsdag 6 oktober 2009

Dag 10: Helder water

Terwijl ik aan dit stuk begin te typen wordt ik er door Erica op gewezen dat ze een leuke tas gezien heeft in de winkel waar ik dit typ. En aangezien ze nog maar 30 tassen heeft is ze deze nu halen. Maar goed dit gaat over dag 10.

Vandaag hebben we een flinke reis voor de boeg want we besluiten naar Clearwater te gaan. Dit is een kustplaatsje aan de ooskust van Florida en een dikke 2 uur rijden vanaf het hotel.

We stappen de auto in en Erica rijdt het eerste uur. Dan krijgen we trek en besluiten te stoppen bij The Waffle House. U heeft het misschien al geraden hier verkopen ze wafels. Althans dat dacht ik. Maar alleen wafels kan je in deze diner niet krijgen. We mogen er eieren en aardappels bij bestellen.

Ik besluit om gebakken eieren te vragen. Deze eieren worden naast de pan gelegd en 5 minuten later bijna rauw op een bordje gelazerd.

Ik eet de wafel op (deze is wel lekker) en nu is het mijn beurt om achter het stuur te kruipen. De tijd vliegt en voor we het weten zijn we in Clearwater. Nu hadden we op het internet gelezen dat er een grote speedboat is die vanuit dit plaatsje door de Golf van Mexico (HATSJOE) vaart waar je gegarandeerd dolfijnen ziet. Deze beesten vinden het schijnbaar leuk om op de deining van de boot mee te varen en te springen, en dat in dit weer.

Helaas zijn we het adres van deze boot vergeten te noteren waardoor we nu moeten zoeken. Na 2 x vragen zijn we dan gelukkig toch ter plaatse en zien we de boot net vertrekken...Maar niet getreurd over 2 uur gaat er weer 1.

We lopen 2 uur over het strand en door de gezellige straatjes van Clearwater. Dan gaan we de boot op en de kapitein garandeerd ons nog: Als je nat wil worden moet je achterin gaan zitten als je droog wil blijven moet je voorin gaan zitten (lolbroek). We gaan voorin zitten en op dat moment had ik al beter moeten weten. Maar ja....ALS JE ALLES VAN TE VOREN WEET!!!

We varen een stukje uit de haven en zodra we in de golf zijn komen de dolfijnen al snel op de diesellucht van de boot af. Ze zwemmen gezellig een stukje mee en als ze genoeg gerookt zijn taaien ze weer af. Dan gaan we terug. Ik krijg zowat de hele golf van mexico over me heen en het zoute zeewater schiet met 90 km/u langs mijn gezicht en in mijn ogen. Als we weer terug zijn ben ik redelijk opgedroogd en de schrammen op mijn gezicht trekken ook alweer langzaam dicht.
Leuk hoor zo'n boottochtje.

Dan gaan we de auto weer in en gaan via een heeeeele steile brug (voor de internetsurfers onder ons de Sunshine Skyway Bridge) terug richting Orlando. Als ik achter het stuur kruip lijkt het me eens tijd om de cruisecontrol uit te proberen. Ik heb al vrij snel door hoe dit werkt en hoef nu alleen nog maar te sturen. Dit tot grote angst van Erica. Ik zet hem snel weer uit want we komen in de spits en ook hier betekent dat heel druk en veel remmen.

Vanavond besluiten we de Outback eens een 2e kans de gunnen en als we hier aankomen kunnen we meteen aanschuiven. We beginnen met een gratis Bloomin Onion, dit dankzij onze ANWB kaart waar je hier op veel plekken ook korting krijgt. Dit is een soort ui in beslag die ze gefrtituurd hebben en is erg lekker. Dan is het tijd voor een echte steak!!! Na weer eens een lekker stuk koe naar binnen te hebben gewerkt werken we onszelf omhoog. We gaan nog even langs te Publix (supermarkt) om sokken te kopen want het wasje draaien heeft mijn sokken geen goed gedaan en gaan dan weer terug naar het hotel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw reactie!!!