zaterdag 3 oktober 2009

Dag 5 let's do IT

Als ik om half 9 wakker wordt voel ik me gelukkig alweer een stuk beter. Inderdaad gelukkig want vandaag gaan we naar Islands of Adventure een park van Universal waar een achtbaan staat waar ik al 3 jaar naar uit kijk. De Hulk genaamd

Yep afgeschoten worden met 80 km per uur en door 8 loopings, kurkentrekkers en meer misselijkmakende elementen. Dus daar moet wel een stevige maag tegenover staan. Ik wil graag gaan lopen (20 min.) Erica wil graag met de bus. Ik probeer Erica nog even over te halen maar tevergeefs ;-)). We wachten op de bus en stappen 40 minuten later uit bij Universal.

Eerst wil ik nog een Cinnabonroll eten. Dit is een soort kruising tussen en koffiebroodje en een Zeeuwse Bolus. Dit is heerlijk maar veel te veel voor een ontbijt (zoals alles trouwens). Dus staan we weer op en gaan verder richting Islands of Adventure. Langzaam maar zeker doemt de achtbaan op in de verte en de kriebels beginnen te komen. Tegen de tijd dat we de wachtrij binnenlopen heb ik een hartslag van 200 en heb ik zoveel adrenaline in mijn bloed dat ik hoop dat ik de achtbaan levend IN kom.

We gaan zitten, we rijden weg van het station en het enige wat ik denk is: Shit nu kan ik niet meer terug. Das maar goed ook want als we 3 minuten later weer met beide benen op de grond staan kan bevestigd worden dat de Hulk de tofste achtbaan is die we tot nu toe gedaan hebben.

We lopen nog verder door het park. Dit park zijn we voor het laatst geweest in 2006. Dit terwijl ik toen net genezen was van mijn 2e graads verbranding en het de hele dag regende. Vandaag schijnt de zon en ziet het er allemaal ineens heeeel anders uit.

We lopen ook nog langs een paar waterattracties en ik probeer Erica over te halen mee te gaan hier in. Maar als we de mensen uit de wachtrij zien komen niet nat, niet natter maar nat tot op het bot (mensen stonden hun sokken uit te wringen) besluiten we dat we eerst voor slippers moeten zorgen omdat onze schoenen na dit avontuur nooit meer dezelfde zullen zijn.We besluiten dit soort attracties dus achter ons te laten.

Om 14:00 zijn we klaar in dit park het is erg rustig en nergens hebben we langer als 5 min. moeten wachten. We besluiten nog even een bezoekje te brengen aan het aan de overkant gelegen park Universal Studios.

Na de gebruikelijk procedure (vingerafdruk, irisscan, stemverificatie, tassencontrole en toegangskaartjecontrole) mogen we ook hier naar binnen. We bezoeken hier nog wat nieuwe attracties waaronder een simulator van de Simpsons erg grappig maar ook erg realistisch.

Om 16:00 vinden we het mooi geweest maar de bus komt pas om 19:00. We besluiten dan nu toch te gaan lopen (YES!!!!) en 20 min. later staan we bij de halte van de I-Ride. We hebben namelijk besloten vandaag te gaan eten bij een italiaans restaurant The Olive Garden genaamd.

Als we hier binnenstappen komen we in een oase van service en vriendelijkheid. Alles wordt complimantry (kortom gratis) neergezet. Breadsticks, salade, gratis re-fills natuurlijk. Het eten is heerlijk en we worden compleet in de watten gelegd. Terug in het hotel proberen we nog wat tv te kijken maar dit lukt niet meer en we vallen al snel in slaap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw reactie!!!