dinsdag 6 oktober 2009

Dag 8: Easy riders

Dag 8 begint vroeg.

We zijn vroeg wakker en ik besluit om 9 uur even naar het internetcafe te lopen om het weblog bij te werken. Erica zet ondertussen een was aan want het schone goed is op.

Terwijl ik naar het internetcafe loop brandt de zon al flink en de salamandertjes vliegen langs, voor, achter en over mijn voeten. Die worden ook net wakker. Na 10 minuten lopen kom ik aan bij een dichte deur en zie ik dat het pas om 10:00 opent. Lekker dan!!!

Onverichter zaken besluit ik maar weer naar het hotel te lopen. We blijven even wachten en besluiten het ontbijt in het hotel voor het eerst in 3 jaar maar weer eens uit te proberen. Na 1 hap van mijn donut valt het deegpakketje volledig uit elkaar en ligt het in 300 stukken op mijn bordje. Goed..... tot zover het ontbijt.

Als de was klaar is gaan we naar het naast gelegen Sheraton hotel. Niet dat het ontbijt hier beter is of dat we meteen besloten hebben een duurder hotel te kiezen maar simpelweg omdat daar een vestiging zit van de huurmaatschappij v/d auto.

We zijn goed voorbereid en hebben een voorbeeld gekregen van een huurcontract zodat we precies weten waar we wel en vooral NIET moeten tekenen. Een handtekening kan je hier al gauw een paar honderd dollar kosten aangezien je op dat moment tekent voor een extra verzekering.

We tekenen de papieren en dan krijgen we de sleutels voor een Nissan Versa. Dit is een leuke 4 deurs auto niet te groot en vooral niet te klein.

Erica heeft als eerste de eer om het voertuig te mogen besturen door de drukke straten van Orlando. Na het stellen van de spiegels en de auto in D van Drive gezet te hebben (handig hoor die automaten) kunnen we van start.

Het gaat allemaal nog veel makkelijker dan gedacht en in plaats van eerst een rondje te rijden over de weg bij het hotel scheurt Erica het roestblik direct de International Drive op. Als we halverwege de drive zijn ben ik het zat en wil ik ook rijden. Dus sleep Erica achter het stuur vandaan en neem plaats.

Het lekkere van een automaat is dat deze in principe niet af kan slaan, op het moment dat je de rem loslaat begint het ding al vanzelf al te rijden ideaal dus!!!

We besluiten naar de Florida mall te rijden en dit lukt bijna in 1 x. Dat wil zeggen na eerst per ongeluk op prive terrein gereden te zijn..oeps.

Hier aangekomen lopen we wat rond maar we vinden eigenlijk niks intressant. Hierna zijn we naar het winkelgedeelte van Disney gereden Downtown Disney genaamd. Hier lopen we ook wat rond en bekijken een aantal winkels. Dan valt mijn blik op een grote gele luchtballon..We besluiten hierin te gaan.

Na 3 kwartier wachten zijn we dan eindelijk aan de beurt. We stappen in het gevaarte en met een paar flinke bumps gaan we een heel eind in de hoogte. We kijken onze ogen uit en als we ze weer teruggedaan hebben (onze ogen) gaan we weer naar beneden.

Voor het avondeten hebben we besloten naar het Outback steakhouse te gaan,. Hier aangekomen staat er een wachtrij van min. 3 kwartier dus we besluiten verder te gaan. Dan komt het idee om naar de grootste Mac ter wereld te gaan. Hierbinnen is het een kermis van gillende kinderen en computerspelletjes. We eten snel onze veel te koude hamburgers en frieten op en gaan snel terug naar het hotel.

Ondanks dat dit een rustige dag is geweest zijn we toch vermoeid van alle indrukken en vallen dan ook snel in slaap

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw reactie!!!